Liefs Ellis: Social Media Obsessies

Friday, October 2, 2015

Social Media Obsessies

Social media; iedereen gebruikt het wel en we kunnen ook niet meer zonder. Social media is een deel van ons en van ons leven. Maar slaan we niet een beetje door? Op filmpjes (te zien op social media weliswaar) zien we baby’s die al kunnen omgaan met een IPad. Er zijn tegenwoordig heuse afkickklinieken voor mensen met een social media verslaving, genaamd socialbesitas. Maar ook op taal heeft social media een grote invloed. Selfie werd het woord van het jaar in 2013 en facebooken is sinds 2009 een officieel werkwoord dat in de Van Dale staat. Prachtig natuurlijk al deze moderne ontwikkelingen, maar is deze invloed van social media wel zo goed? Hieronder de nadelen van social media op een rijtje! Over de nadelen van social media wordt al veel gesproken. Er zijn heel wat verschijnselen die een gevolg zijn van de negatieve werking van social media. Denk hierbij aan cyberpesten, het bekende project-X feest, social media in het verkeer en een laag zelfbeeld door social media. Daar ga ik het allemaal niet over hebben in dit artikel. Vandaag deel ik mijn eigen irritaties met jullie. Ongelukkiger worden door Facebook Uit onderzoek is gebleken dat mensen ongelukkiger worden nadat zij Facebook hebben bezocht. Hier kan ik me zeker iets bij voorstellen. Op Facebook worden alleen de leuke dingen weergegeven (en soms ook nog eens overdreven).

No comments:

Post a Comment